De com vaig acabar a castellà

17 juny

Ja ho anticipava a la primera entrada, és una historia curiosa i que potser deixa en una posició una mica dubtosa als involucrats.

El dia de la matriculació al primer curs, com a moltes facultats, el procés es fa acompanyat. Nosaltres havíem de triar la llengua A i la llengua C, i per ajudar-nos a marcar les caselles que tocaven hi havia dues professores de la facultat.

En el meu cas només tenia clar que la segona llengua havia de ser l’anglès, i pensava que el que més problemes em donaria seria l’elecció de la llengua C…

Tot sigui dit que com a llengua C vaig escollir el portuguès per uns bons motius.

a) Perquè francès ja n’havia fet una mica i ja l’enganxaria més endavant
b) Àrab? ni de conya
c) Rus? no hi ha plaça per al rus? doncs res.
d) Italià? òstia, quin palarro… què queda? Portuguès? Ah, vale.

En realitat l’elecció de la llengüa C ja m’hauria d’haver preparat pel que venia:

– Què faràs català o castellà? Quina és la teva llengua materna?
– Doncs… no ho sé, totes dues, sóc bilingüe, no?
– No, no, sempre n’hi ha una de dominant i és la que has de triar.
– Ah, doncs…. no t’ho sabria dir, amb la meva mare parlo en castellà i amb el meu pare en català.
– Ja… bé, fem una cosa, compta desde… 625 endarrere en castellà.
– Seiscientos veinticinco, seiscientos veinticuatro, seiscientos veintitrés, seiscientos veintidós…
– Au, ja està, veus? la teva llengua materna és el castellà!

Potser si se li hagués acudit de fer-m’ho fer primer en català ara seria traductora del català.
Què voleu que us digui, no em sembla un mètode gaire empíric…

Potser és aquesta anécdota absurda la que m’incita a llegir tot el que puc (que tampoc és gaire) sobre el bilingüisme i buscar una explicació raonable i la tranqüil.litat de saber que va ser una elecció estranya però correcta. Suposo que no cal que digui que de moment, tot el que he llegit no sembla estar en consonància amb aquest mètode.

Anuncis

Deixa un comentari

